Έψαχναν μικρούς Αϊνστάιν;

Ο Γιώργος Αμβροσίου γράφει για την ανερμάτιστη πολιτική της κυβέρνησης στην Παιδεία...

Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα με τους μαθητές και την αντιμετώπιση που έχουν από το κράτος δεν έχει προηγούμενο. Κάθε φορά που αλλάζει μια κυβέρνηση ή γίνεται ανασχηματισμός, ο εκάστοτε υπουργός παιδείας ανοίγει το θέμα των πανελληνίων εξετάσεων. Έτσι έγινε και με την παρούσα κυβέρνηση.

Διαβάσαμε πρόσφατα ότι η θέση της κυβέρνησης είναι να βρεθεί ένας αξιοκρατικός τρόπος έτσι ώστε να καταργηθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις και οι υποψήφιοι φοιτητές να δίνουν εξετάσεις μέσα στα πανεπιστήμια. Προσωπικά, αυτή την άποψη της έχω εκφράσει εδώ και χρόνια και είπα ότι επιτέλους θα βρεθεί μια κυβέρνηση να πάρει μια τόσο σοβαρή απόφαση που θα απαλλάξει τα παιδιά μας από μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Δεν πρόλαβα όμως να αρθρώσω την καλή κουβέντα και οι ίδιοι άνθρωποι άρχισαν να παίρνουν πίσω όσα έλεγαν. Θα πρέπει να βρούμε αντικειμενικό τρόπο εισαγωγής, είπε ο Γαβρόγλου. Βρες τον βρε άνθρωπε. Αυτός είναι ο λόγος που σε πληρώνουμε να κάνεις τον υπουργό. Αν πάλι δεν μπορείς εσύ, δες τι κάνουν οι άλλες χώρες.

Δεν έφτανε όμως μόνο αυτό. Έβαλαν θέματα στις πανελλήνιες που κυρίως στα μαθηματικά για να τα λύσει ένας μαθητής θα έπρεπε να είναι μικρός Αϊνστάιν. Από την μια μιλάνε για κατάργηση των πανελληνίων και από την άλλη εξουθενώνουν τα παιδιά μας χωρίς λόγο.

Ιδού λοιπόν και τα στατιστικά στοιχεία των Πανελληνίων 2017, των βαθμολογιών των μαθημάτων όλων των υποψηφίων. Σύμφωνα με τον βαθμολογικό χάρτη των επιδόσεων, αναμένουμε άνοδο σε Ιατρικές σχολές, σημαντικές υποχωρήσεις σε Οικονομικές σχολές και Πολυτεχνεία, οριακές αυξομειώσεις σε Ανθρωπιστικές Επιστήμες, αλλά και σημαντική άνοδο στα Παιδαγωγικά. Σημειώνεται ότι ήδη από την Πέμπτη 6 Ιουλίου ξεκινά η οριστικοποίηση των μηχανογραφικών δελτίων για τους περίπου 105.000 υποψηφίους.

Έτσι λοιπόν, από τα κυριότερα στοιχεία των επιδόσεων, αναφέρουμε ότι 17.046 υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν από 0-10 στα Μαθηματικά, ένα ποσοστό που αγγίζει το 83,46%, ενώ μόλις ένας κατάφερε να γράψει άριστα στη Νεοελληνική Γλώσσα από όλους τους υποψήφιους του 5ου Πεδίου. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει και επίσημα την αναμενόμενη καταβαράθρωση των βάσεων σε 2ο και 5ο επιστημονικό πεδίο. Την ίδια στιγμή, σημειώνουμε ότι ενώ το Μάθημα Αρχών Οικονομίας για τους υποψηφίους σε Οικονομικές σχολές αποτελούσε «σωσίβιο» για τη συνολική βαθμολογία, με τα περσινά επίπεδα αριστείας να αγγίζουν το 20%, φέτος μόλις το 5% κατάφερε να γράψει από 19-20.

Αντίθετα, οι περισσότερες επιτυχίες καταγράφονται στη Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, με 4.817 υποψηφίους να γράφουν από 19-20. Σε σχετικά υψηλά επίπεδα, κινήθηκε και η «αποτυχία» στα Αρχαία, με 9.073 υποψηφίους να γράφουν από 5-10, ενώ μόλις 160 από τους 30.373 υποψηφίους άγγιξαν την «τελειότητα» στη βαθμολογία, έγραψαν δηλαδή από 19 έως 20, στοιχείο που μάλλον οδηγεί σε οριακές απώλειες και στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

Βατερλώ σημειώθηκε και στο μάθημα επιλογής της Ιστορίας για τους υποψηφίους από τις Θετικές Σπουδές, με το 90% αυτών να γράφει κάτω από τη βάση.

Μόλις 66 άτομα αρίστευσαν στη Νεοελληνική Γλώσσα, 18 στην Ιστορία (επιλογής) και μόλις 35 υποψήφιοι της Ο.Π Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν από 19 έως 20 στα Μαθηματικά.

Διαβάστε επίσης: Στατιστικά πανελληνίων 2017-Εκτιμήσεις-Βάσεις 2017

Οι περισσότερες επιτυχίες καταγράφονται στο μάθημα της Φυσικής για τους υποψηφίους της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, με 4.817 από αυτούς να γράφουν από 19-20. Η χειρότερη επίδοση ήταν στο μάθημα της Ιστορίας με μόλις 18 υποψηφίους σε όλη την Ελλάδα, να γράφουν άριστα στο εν λόγω μάθημα επιλογής.

Στους 17.046 οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής που έγραψαν από 0-10, ένα ποσοστό που όπως είχε προβλέψει ήδη από την Παρασκευή το News 24/7, αγγίζει το 83,46%. Ενώ μόλις 3.379 υποψήφιοι έγραψαν από 10-20, ποσοστό που φτάνει μόλις το 16,54. Δύσκολα αποδείχτηκαν τα θέματα και για όσους υποψηφίους της ίδια Ομάδας Προσανατολισμού έδωσαν Ιστορία και Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να ξεκλειδώσουν επιπλέον επιλογές στο μηχανογραφικό, εφόσον τα γραπτά πάνω από τη βάση είναι μόλις 219 και 779 αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, ένας μόλις υποψήφιος από όλη την Ελλάδα κατάφερε να γράψει από 19-20 στη Νεοελληνική Γλώσσα, 35 στα Μαθηματικά και 1.441 στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Αντίθετα, οι υποψήφιοι που έγραψαν 0-5 στα Μαθηματικά, φτάνουν στους 9.931 από το σύνολο των 20.425 υποψηφίων.

«Σπαζοκεφαλιά» αποδείχτηκαν τα Μαθηματικά και για τους υποψηφίους των Θετικών Σπουδών, εφόσον 12.087 από το σύνολο των 21.487 έγραψαν κάτω από τη βάση, ενώ μόλις το 43,75% κατάφερε να γράψει το τρίτο και τέταρτο θέμα (9.400 υποψήφιοι). Μόλις 219 από τους 2.299 έγραψαν καλά στην Ιστορία, ενώ τα μαθήματα που οι υποψήφιοι της εν λόγω κατεύθυνσης «σκόραραν» υψηλές βαθμολογίες ήταν η Φυσική και η Χημεία, σε ποσοστά 72,1% και 75,1% αντίστοιχα, να γράφουν πάνω από τη βάση. Πιο αναλυτικά, 5.605 έγραψαν από 0-5 στα Μαθηματικά και 6.482 από 5-10. Μόλις 7 έγραψαν από 19-20 στην Ιστορία επιλογής και 422 άριστα Μαθηματικά, αντίστοιχα.

Ως προς την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και το 10 Επιστημονικό Πεδίο, αναφέρουμε ότι: Οι καλύτερες επιδόσεις συγκεντρώνονται στη Νεοελληνική Γλώσσα, με 25.879 να γράφουν από 10-20, στο σύνολο των 30.524 υποψηφίων. Στα μαθήματα επιλογής των Μαθηματικών και της Βιολογίας, μόλις το 31.2% και το 50.81% έγραψε πάνω από τη βάση, ενώ πάνω από τους μισούς αντεπεξήλθαν ικανοποιητικά Λατινικά και Ιστορία Προσανατολισμού. Πιο αναλυτικά, 160 έγραψαν 19-20 σε Αρχαία, 3.063 σε Λατινικά και 1.465 σε Ιστορία. Το μεγαλύτερο μέρος των υποψηφίων συγκεντρώνεται στο μέσο όρο επιδόσεων του 14-15, με πάνω από 4.600 να σκοράρουν αυτό το βαθμό σε Νεοελληνική Γλώσσα, ενώ, 9.073 έπιασαν μόλις και το δεύτερο θέμα, συγκεντρώνοντας βαθμούς από 5-10.