Εγκληματική ενέργεια...

Η απόφαση για μείωση κατά 50% των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Γράφει ο Γιώργος Αμβροσίου

Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια τους Έλληνες οδηγούς να αρνούνται να βάλουν ζώνη ασφαλείας. Το κράτος είχε κάνει δεκάδες τηλεοπτικά και έντυπα μηνύματα που έλεγαν ότι η ζώνη σώζει ζωές, αλλά ξ ευαισθητοποίηση ήταν σε πολύ μικρό βαθμό.

Σήμερα οι Έλληνες φοράνε σε ποσοστό πάνω από 95% ζώνη, κυρίως όταν οδηγούν εκτός πόλεων και με μεγάλες ταχύτητες, ενώ πολύ λίγοι είναι και αυτοί που αρνούνται να βάλουν ζώνη μέσα στις πόλεις. Τι έγινε και άλλαξαν συνήθειες οι συμπατριώτες μας; Μα είναι πολύ απλό. Το κράτος αύξησε τα πρόστιμα.

Σήμερα όποιος δεν φοράει Ζώνη ή Κράνος και είναι ο οδηγός του οχήματος, σύμφωνα με τον νόμο (ν.2696/1999 αρθ.12 παρ.5 και 6) του επιβάλετέ πρόστιμο 350 €, 10 ημέρες αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και 5 Βαθμοί point system. Για την ίδια ποινή στους επιβάτες επιβάλλετε πρόστιμο 100 € σύμφωνα με τον νόμο (ν.2696/1999 αρθ.12 παρ.5 και 6).

Αποδείχθηκε λοιπόν ότι τόσο στο θέμα της ζώνης, όσα και σε άλλες τροχαίες παραβάσεις, η μεγάλη αύξηση των προστίμων έχει μειώσει τις παραβάσεις, τα δυστυχήματα και όλα όσα απορρέουν από αυτά, όπως κόστος σε ανθρώπινες ζωές, βαρείς τραυματισμούς, κόστος νοσηλείας, φαρμάκων, μόνιμων αναπηριών κ.λ.π.

Ενώ λοιπόν ο τομέας αυτός πάει άριστα, έρχεται μια απόφαση του του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη Νίκου Τόσκα, να μειώσει στο μισό τα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κάτι που οι ειδικοί σημειώνουν ότι είναι εγκληματικό. Ακόμη και σήμερα η χώρα μας έχει την αρνητική πρωτιά στους θανάτους από τροχαία, η μείωση των χρηματικών προστίμων στο μισό, δημιουργεί αντιδράσεις στους οδηγούς.

Έτσι, το πρόστιμο για τις ζώνες ασφαλείας ή η μη χρήση κράνους στους δικυκλιστές από τα 300 ευρώ, με τη νέα ρύθμιση μειώνεται στα 150, και αν ισχύσει η περίοδος χάριτος των 10 ημερών για την έγκαιρη πληρωμή, φτάνει στα 75 ευρώ.

Η Παραβίαση STOP υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας τιμωρείται με 700 ευρώ, όπως και το αντικανονικό προσπέρασμα ή η μη χρήση φλας κατά το προσπέρασμα, παραβάσεις που μπορεί να στοιχίσουν ανθρώπινες ζωές, ενώ σήμερα είναι 70 ευρώ, με την νέα ρύθμιση πάνε στα 350 και μπορούν να μειωθούν στα 175 ευρώ, αν πληρωθούν μέσα στο προβλεπόμενο χρόνο.

Μια από τις πιο συνηθισμένες παραβάσεις των Ελλήνων οδηγών είναι η χρήση κινητού. Σήμερα το πρόστιμο είναι 100 ευρώ. Με την μείωση στο μισό και την ευνοϊκή ρύθμιση των δέκα ημερών, μπορεί να πέσει μόλις στα 25 ευρώ.

Οι μειώσεις εξηγεί ο Νίκος Τόσκας, θα γίνουν, καθώς είναι υψηλά τα πρόστιμα, και λόγω της κρίσης, οι παραβάτες δυσκολεύονται να τα αποπληρώσουν. Μόνο δυο από το σύνολο του ΚΟΚ δεν θα αλλάξουν σύμφωνα με τον Αναπληρωτή υπουργό Δημόσιας Τάξης. «Ήδη υπάρχει πρόταση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για μείωση στο μισό των χρηματικών προστίμων, με εξαίρεση την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης»

Τι θα πει όμως ότι δεν μπορούν οι πολίτες να πληρώσουν τα πρόστιμα; Με την λογική αυτή, ας μειώσουν και τις ποινές στα δικαστήρια και το κόστος για την εξαργύρωση των ποινών. Δεν μπορεί με την λογική ότι κάποιος δεν έχει να πληρώσει, να του δίνουμε την δυνατότητα να παραβιάζει τους κανόνες που μπορεί να κοστίσουν την ζωή στους γύρω του έναντι πινακίου φακής. Το πρόστιμο έχει σκοπό την μείωση των δυστυχημάτων. Ελάχιστα με νοιάζει αν κάποιος πάει στην κορυφή του βουνού και φουντάρει μόνος του στον γκρεμό. Δικό του είναι το πρόβλημα. Αν όμως έχει μέσα τα παιδιά του είναι πρόβλημα της κοινωνίας. Αν προκαλεί ατυχήματα και προκαλεί βλάβες σε πολίτες που είναι νομοταγείς, είναι πρόβλημα της κοινωνίας και όχι δικό του πρόβλημα. Αν θέλει κάποιος να αυτοκτονήσει ας το κάνει, αλλά χωρίς να προκαλεί βλάβη στους γύρω του.

Αυτά όμως είναι ψιλά γράμματα για τον υπουργό και την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και καλούμε τους βουλευτές να αντιδράσουν. Αν δεν το κάνουν θα είναι όλοι συνυπεύθυνοι μιας και η μείωση των προστίμων μόνο ως εγκληματική ενέργεια μπορεί να χαρακτηριστεί...