Πόλεμος για ένα φυλλάδιο

  • Κατηγορία: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2017 18:14

Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ του δήμου Καρδίτσας και του επιχειρηματικού κόσμου του νομού μας, με αφορμή φυλλάδιο που έχει εκδώσει ο Δήμος Καρδίτσας για την προβολή επιχειρήσεων του δήμου Καρδίτσας.

Το φυλλάδιο κυκλοφόρησε στις 20 Ιανουαρίου 2017 και ο δήμος Καρδίτσας το διαφήμισε με δελτίο τύπου στο οποίο μεταξύ άλλων ανέφερε: Στην έκδοση ενός φυλλαδίου - οδηγού τοπικών επιχειρήσεων παραγωγής & τυποποίησης τροφίμων και ποτών προχώρησε ο Δήμος Καρδίτσας στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που ανέλαβε όλο το προηγούμενο διάστημα η Δημοτική Αρχή για την στήριξη της επιχειρηματικότητας. Το φυλλάδιο τυπώθηκε σε 10.000 αντίτυπα και πρόθεση της Δημοτικής Αρχής είναι να ανατυπώνεται κατά περιόδους, ώστε να συμπεριλαμβάνονται τυχόν νέες επιχειρήσεις του κλάδου ή κάποια- ες που ενδεχομένως να παραλήφθηκαν εκ παραδρομής από την αρχική έκδοση. Εάν υπάρχουν τέτοιες επιχειρήσεις, παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με το Δήμο, ώστε να συμπεριληφθούν στην επόμενη έκδοση.

Αμέσως, άρχισαν οι αντιδράσεις από επιχειρηματίες και εμπόρους του Δήμου Καρδίτσας ως προς την σκοπιμότητα αυτής της ενέργειας. Αρχικά υπήρξε αντίδραση σε συνεδρίαση του Δ.Σ. Του Επιμελητηρίου όπου πάρθηκε απόφαση να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες και επαφές με τον δήμαρχο για το θέμα.

Αυτή την εβδομάδα την σκυτάλη πήρε ο Εμπορικός Σύλλογος Καρδίτσας, όπου με ανακοίνωσή του, καταγγέλλει τον Δήμο Καρδίτσας για την έκδοση και διανομή φυλλαδίου προβολής επιχειρήσεων... Αναφέρει σχετικά: Με εύλογη απορία και έκπληξη δεχθήκαμε τις καταγγελίες συναδέλφων για την επιλεκτική διαφήμιση επιχειρήσεων παραγωγής και τυποποίησης τροφίμων και ποτών του Νομού Καρδίτσας μέσω φυλλαδίων που κυκλοφόρησαν με πρωτοβουλία του Δήμου Καρδίτσας.

Ως εκ τούτου έχουμε να παρατηρήσουμε τα κάτωθι: Με ποια αρμοδιότητα ο Δήμαρχος της πόλης της Καρδίτσας συμπεριφέρεται ως εκπρόσωπος επιχειρήσεων από όλο το νομό; Παρατηρώντας κανείς το εν λόγω φυλλάδιο διαπιστώνει ότι γίνεται αναφορά μόνο σε ένα μικρό μέρος των επιχειρήσεων παραγωγής και τυποποίησης του τόπου μας ενώ στην πραγματικότητα είναι πολύ ευρύτερο. Αν είναι να κάνετε τέτοιο εγχείρημα, για ποιο λόγο δεν το κάνετε σωστά και ολοκληρωμένα; Ή μήπως η αναφορά ήταν επιλεκτική; Επιπλέον, κατά τη γνώμη μας, θα έπρεπε να συμπεριληφθούν και οι τομείς της εμπορίας και κατασκευής.

Για ποιο λόγο δεν υπήρξε συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς, όπως τον Αντιπεριφερειάρχη, τον Εμπορικό Σύλλογο Καρδίτσας, το Επιμελητήριο Καρδίτσας και τη ΓΣΕΒΕΕ; Ποια διαδικασία ακολουθήθηκε για τη συμμετοχή των επιχειρήσεων στο εν λόγω φυλλάδιο; Υπήρξε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος; Ή μήπως πιστεύετε ότι είναι περιττή η γνωμοδότηση των θεσμικών και συνδικαλιστικών οργάνων των ελεύθερων επαγγελματιών; Η απαξιωτική και αλαζονική σας συμπεριφορά, πάντως, όλα αυτά τα χρόνια στο αξίωμα που εμείς-οι δημότες σας- σας παραχωρήσαμε αυτό δείχνει.

Επιτέλους, πάψτε πια να αποφασίζετε για εμάς χωρίς εμάς! Εάν νομίζετε ότι κάνετε καλό με το να σπέρνετε τη διχόνοια μεταξύ των δημοτών σας και συναδέλφων εμπόρων, τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία τους βρίσκεται σε απελπιστική κατάσταση και τίθεται θέμα επιβίωσής τους, τότε βρίσκεστε εκτός τόπου και χρόνου… Οι τακτικισμοί και οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες μας αφήνουν αδιάφορους όσο δε μας αγγίζουν. Όταν όμως μας θίγουν και μας προκαλούν, τότε θα αντιδράμε και θα καταγγέλλουμε.

Άμεσα ήρθε η απάντηση από τον Δήμαρχο Καρδίτσας που απάντησε ως εξής: Με εύλογη απορία και έκπληξη διαβάσαμε την ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου που αντιτίθεται και μάλιστα με οξείς χαρακτηρισμούς σε μια πρωτοβουλία του Δήμου Καρδίτσας που μόνο θετικά θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί. Συγκεκριμένα, μας επικρίνουν για την πρωτοβουλία μας να στηρίξουμε και να κάνουμε γνωστές τις τοπικές επιχειρήσεις που παράγουν, τυποποιούν και εμπορεύονται, στον κλάδο των τροφίμων και ποτών.

Θέλω να υπενθυμίσω ότι μία από τις δεσμεύσεις μας, πριν ακόμη πάρουμε την εντολή από τους δημότες, ήταν να προβάλλουμε και να στηρίξουμε τα τοπικά προϊόντα, τις τοπικές επιχειρήσεις και να συμβάλλουμε στη δημιουργία «τοπικής καταναλωτικής συνείδησης». Στην κατεύθυνση αυτή επισκεφθήκαμε τις τοπικές επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων και ποτών, συζητήσαμε για τα προβλήματα που τους απασχολούν και τις προβάλαμε μέσω δελτίων τύπου και από τα social media, για να τις γνωρίσουν περισσότεροι συμπολίτες μας. Ολοκληρώνοντας τον κύκλο αυτών των επισκέψεων εκδώσαμε ένα φυλλάδιο που το διανείμαμε σε όλα τα εν δυνάμει σημεία πώλησης (επιχειρήσεις εστίασης και αναψυχής, mini markets κ.λπ.).

Παράλληλα, κάναμε επαφές με όλα τα super markets της περιοχής μας, για να βάλουν τα τοπικά προϊόντα στα καταστήματά τους. Μας επικρίνουν, γιατί δεν τους ρωτήσαμε. Αρχικά, το δικαίωμα της Αυτοδιοίκησης να ανησυχεί και να ενδιαφέρεται για κάθε δραστηριότητα που θα μπορούσε να βοηθήσει την τοπική κοινωνία δεν πρέπει να αμφισβητείται. Κατά δεύτερο λόγο, μιλήσαμε με το Επιμελητήριο για να κάνουμε από κοινού επισκέψεις που δεν καρποφόρησαν εξ αιτίας της εσωτερικής αναταραχής που υπήρχε εκείνη την περίοδο. Τρίτον, ειδικά με τον Εμπορικό Σύλλογο κάναμε συζήτηση για την καθιέρωση και στην πόλη μας της «λευκής νύχτας» αναλαμβάνοντας το κόστος μια συναυλίας στη κεντρική πλατεία που θα προσέλκυε τον κόσμο, χωρίς να υπάρξει θετική ανταπόκριση.

Επίσης, μας επικρίνουν, γιατί το φυλλάδιο περιλαμβάνει και επιχειρήσεις που ανήκουν σε άλλους Δήμους. Απαντούμε για λόγους πληρότητας του φυλλαδίου ζητήσαμε και είχαμε την συναίνεση των αντίστοιχων Δημάρχων για τις επισκέψεις και την προβολή αυτών. Τέλος, μας επικρίνουν, γιατί πιθανόν να λείπουν κάποιες επιχειρήσεις από το φυλλάδιο. Απαντούμε ότι όποιος ενεργεί, κάνει και λάθη. Αν λείπουν δυο τρεις επιχειρήσεις, σε επόμενη έκδοση - που ελπίζουμε να γίνει από κοινού - θα συμπεριληφθούν.

Καταληκτικά, επισημαίνουμε ότι όλες αυτές οι ενέργειες είναι συμπληρωματικές, δεν είναι αντικρουόμενες. Όσες περισσότερες δράσεις από περισσότερους φορείς, τόσο καλύτερα. Εκλαμβάνουμε δε, θετικά αυτές τις αντιδράσεις γιατί, έστω και με αρνητικό τρόπο, φέρνουν στο προσκήνιο αυτό που είναι ζητούμενο: Τη συζήτηση για την στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων και την προβολή των τοπικών προϊόντων. Κλείνοντας, αφού τονίσουμε ότι το ενδιαφέρον μας για την εμπέδωση της «τοπικής καταναλωτικής συνείδησης» θα εξακολουθήσει να υπάρχει, προτείνουμε μια σειρά από πρωτοβουλίες που μπορούμε να αναλάβουμε από κοινού όλοι οι θεσμικοί φορείς:

Ο δήμαρχος προτείνει: Α) Καθιέρωση τριημέρου τοπικών προϊόντων στα πρότυπα της Οικολογικής γιορτής στο Παυσίλυπο την άνοιξη. Β) Ενοικίαση εκθεσιακού χώρου στην Αθήνα για προβολή και πώληση τοπικών προϊόντων. Γ) Εκτύπωση και διανομή φυλλαδίων που προβάλλουν τα οφέλη της κοινωνίας, όταν επιλέγει τις τοπικές επιχειρήσεις και τα τοπικά προϊόντα. Δ) Καθιέρωση της «λευκής νύχτας» για την στήριξη του εμπορικού κόσμου της πόλης μας. Περιμένουμε την ανταπόκριση και τις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου και του Εμπορικού συλλόγου και με χαρά θα συμβάλλουμε στο μέτρο που μας αναλογεί για την υλοποίηση των παραπάνω ή οποιονδήποτε άλλων χρήσιμων δράσεων που θα προταθούν.

Την ίδια μέρα ήρθε και ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Καρδίτσας στην οποία αναφέρει: Πραγματοποιήθηκε στις 15/2/2017 συνάντηση των μελών της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καρδίτσας με τον Δήμαρχο Καρδίτσας κ. Φώτη Αλεξάκο και τον Αντιδήμαρχο Καρδίτσας κ. Κώστα Ψημμένο, μετά από ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του στην πρόσφατη συνεδρίασή του. Θέμα της συνάντησης ήταν οι διαμαρτυρίες που έχουν εκφρασθεί από επιχειρήσεις-μέλη του Επιμελητηρίου για την έκδοση από το Δήμο Καρδίτσας «προωθητικού» φυλλαδίου για τα τοπικά προϊόντα, το οποίο όμως συμπεριλαμβάνει ελάχιστο αριθμό επιχειρήσεων.

Τέτοιες «επιλεκτικές» προωθήσεις τόνισαν οι κ.κ. Βύρων Παππάς-Πρόεδρος, Χρήστος Σαλιαράκης Α’ Αντιπρόεδρος, Απόστολος Κηρύκος Β’ Αντιπρόεδρος, Απόστολος Μπράχος Γ.Γραμματέας, Γιώργος Παπαδημητρίου Οικον. Επόπτης και ο Πρόεδρος της Ο.Ε.Β.Ε κ. Κώστας Ψυχογιός μόνο κακό κάνουν στην ήδη δεινή κατάσταση των παραγωγικών επιχειρήσεων του Νομού, οι οποίες αγωνίζονται για τη βιωσιμότητά τους καθημερινά.

Υποτιμά τη νοημοσύνη των επαγγελματιών, υποδεικνύοντάς τους ποιά προϊόντα «πρέπει» να προμηθεύονται και σπέρνει τη διχόνοια μεταξύ των επιχειρηματιών την στιγμή που όλοι παλεύουμε για την ενότητα. Υποθέτοντας ωστόσο ότι πρόκειται για καλές και μόνο καλές προθέσεις από την μεριά του Δήμου Καρδίτσας, υπενθύμισαν ότι το Επιμελητήριο αποτελεί το μόνο φορέα εκπροσώπησης του συνόλου των επιχειρήσεων του Νομού και κατά συνέπεια οποιαδήποτε ενέργεια που σκοπό έχει την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας θα πρέπει να ξεκινά με προηγούμενη συνεννόηση και συνεργασία.

Υπενθύμισαν τέλος ότι το Επιμελητήριο έχει αποδείξει την ικανότητά του να διοργανώνει εκδηλώσεις σημαντικές για την επιχειρηματικότητα (Εμποροβιοτεχνική Έκθεση Καρδίτσας, Συμμετοχή σε εκθέσεις κλπ) και έχει σταθεί αρωγός σε δράσεις του Δήμου Καρδίτσας (όπως στην Παυσιλιπούπολη και την απ’ ευθείας χρηματοδότηση του Συλλόγου Ζαχαροπλαστών του Ν. Καρδίτσας για την κατασκευή της μεγαλύτερης Πουτίγκας)– χρηματοδοτώντας τες – με μοναδικό γνώμονα το όφελος των μελών του και της κοινωνίας, χωρίς να «εισπράττει» την ανάλογη αναγνωρισιμότητα και προβολή για την συμβολή του. Το Επιμελητήριο Καρδίτσας παρά τους παρελθόντες εσωτερικούς κραδασμούς έχει σταθεί αρωγός στην κοινωνία και στην επιχειρηματικότητα και αυτό καταδεικνύεται από τη μέχρι τώρα πορεία του.

Τέλος ζητήθηκε από τη Δημοτική Αρχή να αποσύρει άμεσα το προωθητικό φυλλάδιο και να επανεξετάσει την στάση της στα σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο επιχειρηματικός κόσμος του Νομού, όπως τα θέματα των δημοτικών τελών των επιχειρήσεων, των τελών για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων κ.ά., αποδεικνύοντας έτσι εμπράκτως τη διάθεσή της για συνεργασία, σύνθεση και συνεννόηση.

Σε όλα αυτά, εμείς θα προσθέσουμε τα εξής. Καλά κάνουν οι φορείς και θέλουν να προβάλλουν τις επιχειρήσεις. Ξεχνούν όμως ότι ο κατ΄ εξοχήν τρόπος για την προβολή οτιδήποτε, είναι τα Μέσα μαζικής Ενημέρωσης. Η Καρδίτσα έχει πέντε εφημερίδες, ραδιόφωνα και τηλεοράσεις τοπικού ενδιαφέροντος που μπορούν αν χρησιμοποιηθούν από τους φορείς να προβάλλουν έριστα τις επιχειρήσεις. Τα ΜΜΕ όμως τα έχουν μόνο για τα δελτία τύπου με την αιτιολογία ότι δεν έχουν λεφτά, που όμως περισσεύουν για φυλλάδια. Αλήθεια, η προβολή θα γίνει με τα 10.000 φυλλάδια του δήμου. Μήπως σε όλα αυτά ταιριάζει απλά η ρήση του έργου του Ουίλιαμ Σέξπηρ, Πολύ κακό για το τίποτα;