Ποδηλατόδρομους στα Τρίκαλα, χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας

Γράφτηκε από τον/την Alithianews.gr Δευτέρα, 15 Μαρτίου 2021 12:18

Μέσω του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 και του ταμείου συνοχής της Ε.Ε.

Ο νέος ποδηλατόδρομος στα Τρίκαλα θα χρηματοδοτηθεί με 756.000 ευρώ και συνδέεται με τον παραποτάμιο ποδηλατόδρομο στις όχθες του Ληθαίου

από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020.

Συνεχίζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας την χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ, της δημιουργίας νέων ποδηλατοδρόμων στις Θεσσαλικές πόλεις.

Πριν λίγους μήνες, αναφερθήκαμε στην χρηματοδότηση επέκτασης των ποδηλατοδρόμων στον Δήμο Καρδίτσας και σειρά τώρα πήρε ο Δήμος Τρικάλων.

Συγκριμένα, στις 9 Μαρτίου με απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, εντάσσεται στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 έργο κατασκευής δικτύου ποδηλατοδρόμων δυόμισι χιλιομέτρων στην πόλη των Τρικάλων.

Το έργο, προϋπολογισμού 756.000 ευρώ και αφορά τη σύνδεση του κέντρου της πόλης των Τρικάλων με το πάρκο του Αγίου Γεωργίου.

Συγκεκριμένα, στην απόφαση αναφέρεται:

Η πράξη αφορά σε επεμβάσεις που περιλαμβάνουν τη σύνδεση του αστικού κέντρου της πόλης με το πάρκο του Αγίου Γεωργίου, μέσω της δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης ποδηλατικής διαδρομής, μήκους περίπου 2,5 χλμ., που θα συνδέεται με τον παραποτάμιο ποδηλατόδρομο στις όχθες του Ληθαίου, στο πλαίσιο του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΑΡΟΧΘΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΗΘΑΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ

ΤΗΣ ΚΟΙΤΗΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΗΣ», καθώς επίσης και με τον ποδηλατόδρομο της οδού Καρδίτσης στο πλαίσιο του έργου «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΝΟΤΙΑΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΠΟΛΗΣ» του Δήμου Τρικκαίων.

Η πράξη αφορά στο σύνολο των εργασιών για την πλήρη κατασκευή του ποδηλατόδρομου. Η χάραξη του συγκεκριμένου ποδηλατόδρομου περιλαμβάνει τις οδούς Εθν. Αντίστασης, Ζέρβα, Κατσιμήδου, Σπετσών, Σπετσοπούλας, Λέσβου, Γέφυρα Εθνικής Αντίστασης και Καλυψούς. Ο ποδηλατόδρομος στο μεγαλύτερο μήκος του είναι από βιομηχανικό δάπεδο, εγκιβωτισμένος με κράσπεδο πεζοδρομίου, έχει συνολικό πλάτος 1,50μ. και είναι μονής κατεύθυνσης. Επίσης περιλαμβάνεται η κατασκευή πλακοστρωμένης ζώνης συνολικού πλάτους 0,70μ για την ασφάλεια του ποδηλάτη καθώς και πλακοστρωμένη ζώνη πεζοδρομίου ελαχίστου πλάτους 1.5μ. για την εξυπηρέτηση των πεζών, σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης.

Στη διασταύρωση των οδών Σπετσοπούλας και Αλοννήσου διαμορφώνεται κυκλικός κόμβος για την ασφαλή διέλευση τόσο των ποδηλάτων όσο και των πεζών και οχημάτων. Στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων καθώς και σε επιλεγμένα σημεία κάθετης διέλευσης πεζών διαμορφώνονται κατάλληλα, με κατά μήκος κλίση 5%, ράμπες για την διευκόλυνση της κίνησης των ΑΜΕΑ ενώ στις ίδιες θέσεις τοποθετούνται εμπόδια στάθμευσης. Τέλος, προβλέπονται οι απαραίτητες ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες για τον ηλεκτροφωτισμό της ποδηλατικής διαδρομής.

Στην πράξη επίσης περιλαμβάνεται η μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας που βρίσκονται εντός της περιοχής παρέμβασης.

Το έργο συμβάλλει στον Ειδικό Στόχο «Αύξηση της λειτουργικότητας και ελκυστικότητας των αστικών κέντρων» του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014 – 2020 και στον Ειδικό Στόχο «Ενσωμάτωση του ποδηλάτου στον αστικό χώρο» της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Τρικκαίων.

Οι ποδηλατόδρομοι στα Τρίκαλα

Τα Τρίκαλα είναι μια πόλη που δίνει μεγάλη έμφαση στην κίνηση με ποδήλατο. Είναι ενδεικτικά τα όσα έχουν γραφεί κατά καιρούς για το θέμα αυτό σε ΜΜΕ πανελλήνιας και διεθνής απήχησης. Παραθέτουμε ενδεικτικά ένα από αυτά.

“Είχα ακούσει ότι στα Τρίκαλα μπορείς να μετακινηθείς με το ποδήλατο χωρίς κανέναν απολύτως φόβο αλλά αυτό που αντίκρισα όταν τα επισκέφθηκα δεν το περίμενα! Στα Τρίκαλα σχεδόν όλοι είναι ποδηλάτες (ή έστω αυτή η εντύπωση σου δίνεται από τον όγκο των πολιτών που μετακινούνται μ’ αυτά). Το ακόμα πιο εκπληκτικό είναι πως όλοι χαίρουν απόλυτου οδικού σεβασμού από τους υπόλοιπους. Ψάχνοντας περισσότερο βρήκα ότι τα Τρίκαλα διαθέτουν τον μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο της Ελλάδας και σαν δήμος μετράει τουλάχιστον 30.000 ποδήλατα (7 στους 10 κατοίκους για τις καθημερινές τους μετακινήσεις χρησιμοποιούν το ποδήλατο). Για να βγουν αυτά τα νούμερα, σπουδαίο ρόλο παίζει και η ενοικίαση δημοτικών ποδηλάτων προς κατοίκους και επισκέπτες, μια δυνατότητα που ο Δήμος Τρικκαίων «έφερε» πολύ νωρίς.

Τον Απρίλιο του 2017 μάλιστα ο κεντρικός ποδηλατόδρομος των Τρικάλων βάφτηκε κόκκινος, ώστε να διαχωριστεί καθαρά από τον υπόλοιπο δρόμο. Η βαφή είναι ειδική, για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, ενώ γίνεται τεράστια προσπάθεια για τη διαφύλαξη του ποδηλατόδρομου και την ασφάλεια των ποδηλατών”.

Τελειώνει και ο δασικός ποδηλατόδρομος

Στα τέλη Φεβρουαρίου ολοκληρώνεται και αναμένεται να παραδοθεί προς χρήση ο δασικός ποδηλατόδρομος που θα ενώνει τα Τρίκαλα με το Διαλεχτό.

Συγκεκριμένα δημιουργείται μια μήκους 12 χιλιομέτρων ποδηλατική διαδρομή από τις παρυφές των Τρικάλων, προς δύο δάση ισάριθμων χωριών του Δήμου.

Η διαδρομή θα ξεκινά από τα όρια Ρογγίων και Πυργετού και θα φτάνει μετά από 4 χλμ. στο δάσος της Φωτάδας. Αφού θα κινείται για 2 χλμ. εντός του δάσους, θα καταλήγει (μετά από 6 χλμ.) στο δάσος του Διαλεχτού. Συμπεριλαμβάνει, επίσης, κίνηση δίπλα στις όχθες του Πηνειού ποταμού, σε ανάχωμα που θα διαμορφωθεί καταλλήλως, με πλάτος 4 μέτρων.

#CohesionGR

#pgnews

#ΘΕΣΣΑΛΙΑ

#ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΕΝΩΣΗ