Φοβερό τροχαίο δυστύχημα...

Η χώρα όλη είναι συγκλονισμένη από το φοβερό τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Θήβας όταν μία Porsche έπεσε με ιλιγγιώδη ταχύτητα πάνω σε ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν ακινητοποιημένο σε πάρκινγκ. Από τη σφοδρή σύγκρουση έχασαν τη ζωή τους μία 33χρονη μητέρα με το τρίχρονο παιδί της που επέβαιναν στο σταθμευμένο όχημα μάρκας Honda Civic και οι δύο επιβαίνοντες της Porsche οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες είναι ο Γιώργος Βακάκης, 24 ετών, γιος του Απόστολου Βακάκη, ιδιοκτήτη της εταιρίας παιχνιδιών Jumbo, και ο στενός στενός φίλος και συνεργάτης του νεαρού, Ανδρέας Γεωργακόπουλος. Από τον πλευρά του, ο οδηγός του Honda Civic, σύζυγος της 33χρονης και πατέρας του μωρού, ο οποίος είχε κατέβει από το όχημα και είχε μπει στην τουαλέτα, αν και προσπάθησε να βοηθήσει την οικογένειά του, τελικά δεν κατάφερε να τους σώσει.

Αυτόπτης μάρτυρας του τροχαίου δυστυχήματος στην ΕΟ Αθηνών-Λαμίας μιλά αποκλειστικά στο protothema.gr για το σκηνικό χάους που αντίκρισε στο πάρκινγκ που σημειώθηκε το μοιραίο τροχαίο δυστύχημα αλλά για την τρελή πορεία της Πόρσε, η οποία σύμφωνα με το ίδιο έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα. «Ταξίδευα, ήμουν περίπου ένα χιλιόμετρο πριν, με είχε προσπεράσει η Πόρσε με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα. Εγώ πήγαινα γύρω στα 140 χιλιόμετρα και το μόνο που αντιλήφθηκα ήταν αυτή τη βοή του κινητήρα και το τίναγμα που κάνει όταν περνάει ένα αυτοκίνητο από δίπλα σου με πολύ μεγάλη ταχύτητα», λέει χαρακτηριστικά. Ο ίδιος υπολογίζει πως η Πόρσε είχε πιάσει σίγουρα τα 200 χιλιόμετρα. «Πρέπει να πήγαινε με 240-250-260 μπορεί και 300 χιλιόμετρα. Ήταν υπερβολική η ταχύτητα. Ήταν πάρα πολλά τα χιλιόμετρα που πήγαινε.

Για μια ακόμα φορά, η χώρα ολόκληρη συγκλονίζεται από ένα τροχαίο. Αυτή τη φορά, νεκρός δεν είναι ένας γνωστός τραγουδιστής, αλλά μια μάνα με το μωρό της, καθώς και άλλοι δύο. Μετά το συμβάν, η μισή Ελλάδα αναρωτιέται: "Ποιος φταίει για το τροχαίο με την Porsche"; Γιατί έγινε αυτή η τραγωδία; Πολλά θα ακουστούν, πολλοί υπολογισμοί θα γίνουν, αλλά το γινόμενο είναι το ίδιο. Η χώρα μας θρηνεί 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία κάθε χρόνο. Έτσι, δεν μπορεί όλοι εμείς να δηλώνουμε συγκλονισμένοι όταν καθημερινά παραβιάζουμε τον μισό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σήμερα κάποιοι δηλώνουν συγκλονισμένοι και την ίδια ώρα θα περάσουν με κόκκινο, θα παραβιάσουν το STOP, δεν θα φορέσουν ζώνη, θα μπουν ανάποδα στο μονόδρομο, θα παρκάρουν στη γωνία, θα το πατήσουν λίγο παραπάνω, θα πάρουν το αυτοκίνητο αφού έχουν πιει "δυο ποτηράκια", θα κάνουν σφήνες και χίλια δυο ακόμα. Και, όταν κάποιος τους ζητήσει το λόγο, θα πουλήσουν "τσαμπουκά".

Την ίδια ώρα ο αρμόδιος υπουργός, πήρε την απόφαση να μειώσει όλα τα πρόστιμα για παραβίαση του ΚΟΚ στο μισό. Άραγε, ποιος φταίει σε αυτή τη χώρα. Ποιος ήταν στην ουσία ο οδηγός της Porsche; Ο νεαρός Βακάκης ή οι υπουργοί αυτής της χώρας που δεν κάνουν τίποτα να σταματήσει αυτό το κακό; Τόσα δισεκατομμύρια έχουν ξοδευτεί για να γίνουν αυτοί οι δρόμοι; Άραγε, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας που θα εντοπίζουν στη στιγμή όσους τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα και να λαμβάνονται άμεσα μέτρα; Για να πας από την Λαμία στην Αθήνα, πληρώνεις 15€ διόδια για την χρήση του δρόμου. Ποια προστασία έχεις; Γιατί πληρώνεις τόσα λεφτά, μήπως για να πέσει κάποιος πάνω σου και να σε στείλει στον άλλο κόσμο, ενώ σταμάτησες για την ανάγκη σου;

Ασυνείδητοι οδηγοί τρέχουν με υπερβολικοί ταχύτητα μέσα στα τούνελ με κίνδυνο σε περίπτωση σύγκρουσης να έχουμε εκατόμβη θυμάτων. Δεν υπάρχουν ούτε εκεί κάμερες; Σε τι χώρα ζούμε τέλος πάντων; Ότι θέλει κάνει ο καθένας και όλοι οι υπόλοιποι ζούμε από τύχη;

Θα μου πείτε ότι οι Έλληνες δεν έχουμε οδηγική παιδεία. Σε ότι αφορά τα τροχαία δυστυχήματα/ατυχήματα και την οδική ασφάλεια, η Ελλάδα βρίσκεται στην 28η, την τελευταία δηλαδή θέση της Ε.Ε. Κάθε μέρα, θρηνούμε πέντε νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, 10 παραπληγικούς, 60 τραυματίες, ενώ δεκάδες χιλιάδες ευρώ είναι το κόστος σε υλικές ζημιές.

Η εκπαίδευση πρέπει να ξεκινήσει από τις μικρές ηλικίες και αυτό θα γίνει στα σχολεία. Οι δάσκαλοι καλούνται να παίξουν αυτό το σημαντικό ρόλο και η πολιτεία έχει φροντίσει να φτιάξει Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής. Την περίοδο που ήταν Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο Μεταφορών ο Ντίνος Ρόβλιας, εγκρίθηκε χρηματοδότηση και έγιναν Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Καρδίτσα, το Μουζάκι, το Παλαμά, τον Σταυρό και το Καλλίθηρο που τότε ήταν έδρες δήμων. Πέντε Πάρκα που όμως είναι ζήτημα αν και πως λειτουργούν. Έχω κόρη 15 χρόνων και μέχρι σήμερα κανένα σχολείο δεν πήγε ποτέ την τάξη της στο Πάρκο της Καρδίτσας. Θέλετε κάτι καλύτερο; Κάθε χρόνο φωνάζουν οι κάτοικοι του Σταυρού ότι τα χορτάρια έχουν σκεπάσει το πάρκο και θυμίζει περισσότερο ζούγκλα.

Η Ευρώπη έβαλε τα λεφτά, η πολιτεία τα έδωσε στους δήμους, αυτά κατασκευάστηκαν, τα λεφτά πληρώθηκαν, αλλά η δουλειά για την οποία φτιάχτηκαν δεν γίνεται. Μετά ψάχνουμε να βρούμε ποιος φταίει που καθημερινά θρηνούμε θύματα στους δρόμους...

ΛΕΖΑΝΤΑ: Η φωτογραφία είναι από το Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής Παλαμά.