Η άλλη άποψη γονέων για τη μετατροπή του 8 δημοτικού σε πειραματικό

  • Κατηγορία: ΑΠΟΨΕΙΣ
  • Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 03 Απριλίου 2021 11:29

Γράφει ο Θοδωρής Μπίτσιος...

Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει εύλογη αναστάτωση και συζητείται έντονα, το θέμα χαρακτηρισμού του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας ως Πειραματικό Σχολείο, στο πλαίσιο εφαρμογής του νόμου 4692/2020, που προβλέπει αναλυτικά όλες τις σχετικές διαδικασίες και είναι σε γνώση κάθε ενδιαφερόμενου. Από μια ομάδα γονέων διατυπώθηκαν προβληματισμοί και οι «αρνητικές συνέπειες» που θα επιφέρει αυτός ο χαρακτηρισμός του σχολείου. Λανθασμένα, στην ανακοίνωσή τους κάνουν λόγο για «σύσσωμη αντίθεση των κατοίκων της συνοικίας των Καμινάδων και των Σεισμοπλήκτων». Ωστόσο με λύπη, μπορεί να διαπιστώσει κανείς πως στο πρόσφατο παρελθόν, η τότε αντίδραση για τη μεταφορά των παιδιών από το 11ο Δημοτικό Σχολείο στο 8ο Δημοτικό Σχολείο ήταν μηδαμινή. Μια αλλαγή που σίγουρα δυσκόλεψε και προβλημάτισε όλους τους γονείς και κατ’ επέκταση υποβάθμισε τις Καμινάδες και τα Σεισμόπληκτα. Εν τέλει, το 11ο Δημοτικό χρησιμοποιήθηκε για παιδιά ευπαθούς ομάδας, αλλά όχι για τα παιδιά μας. Και να σημειωθεί, ότι οι ελάχιστες τότε φωνές αντίδρασης με αξιοπρέπεια και πολιτισμό, ουδέποτε ακούστηκαν. Σήμερα, λοιπόν, πληθαίνουν οι φωνές εκείνων που όχι μόνο δεν αναφέρονται στα οφέλη από τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Πρότυπα ή/και Πειραματικά Σχολεία, αλλά παραπληροφορούν εμάς τους γονείς με ανακρίβειες και ελπίζουμε όχι δολίως ή εξυπηρετώντας άλλου είδους σκοπιμότητες…

Το σύνολο της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) θα πρέπει να έχει πλήρη ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, με βάση τα πραγματικά δεδομένα, τα οποία μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει και να διασταυρώσει με ελάχιστη καλή διάθεση διαβάζοντας πρωτίστως τον Ν.4692/2020. Η πρόταση για τη λειτουργία ενός σχολείου ως Πρότυπου ή ως Πειραματικού μπορεί, εκ του νόμου, να γίνει είτε με σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας, ανάλογα την περίπτωση).

Η λειτουργία του Πειραματικού Σχολείου θα λειτουργήσει ως καταλύτης για τη συνολική αναβάθμιση όχι μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας, αλλά όλων των δημόσιων σχολείων μιας περιοχής. Στα σχολεία αυτά αναπτύσσονται ερευνητικές, δημιουργικές δράσεις και εφαρμόζονται πιλοτικά προγράμματα σπουδών, μέθοδοι διδασκαλίας, νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Οι πειραματικές εκπαιδευτικές πρακτικές διαχέονται άμεσα με τη διοργάνωση σεμιναρίων και ημερίδων και την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής. Δημιουργούνται όμιλοι δημιουργικότητας και καινοτομίας, στους οποίους μπορούν να συμμετέχουν μαθητές και από άλλα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης. Παρέχεται η δυνατότητα επιμόρφωσης όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αλλά και στους εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής. Σε ποιο σχολείο του Νομού μας, μπορούν τα παιδιά μας να έχουν αυτές τις δυνατότητες; Τα παιδιά μας, παιδιά λαϊκών οικογενειών, τα οποία ήδη φοιτούν αλλά και επρόκειτο να φοιτήσουν, θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό, δυνατότητα την οποία είχαν μέχρι πρόσφατα μόνον οι οικονομικά προνομιούχοι στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι μαθητές που φοιτούν ήδη σε αυτά τα σχολεία παραμένουν, ενώ οι νέοι μαθητές τοποθετούνται μετά από αίτησή τους είτε με κλήρωση (Πειραματικά Σχολεία), είτε μετά από εξετάσεις (Πρότυπα Σχολεία). Τέθηκε θέμα και πολύ σωστά τέθηκε για τα αδερφάκια των παιδιών που φοιτούν στο 8ο Δημοτικό, αν θα πηγαίνουν σε αυτό το σχολείο και ξεκάθαρα οι φωνές όλων γίνονται μία με στόχο την προάσπιση της οικογενειακής γαλήνης και του οικογενειακού προγραμματισμού. ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΙΤΟΥΝ ΟΛΑ ΜΑΖΙ, ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Είναι μία σημαντική ευκαιρία, για την Καρδίτσα μας, την πόλη μας, να ακουστεί με θετικό πρόσημο, να προβάλλει την πλειάδα των αξιόλογων πνευματικών ανθρώπων της, να αναδείξει τα ταλέντα των ανθρώπων της που είναι στην αφάνεια και παλεύουν μόνοι εντός των τειχών.

Τους επιμέρους προβληματισμούς που είναι λογικό να υπάρχουν σε κάθε επιχειρούμενη αλλαγή, τους κατανοούμε όλοι, εκείνο όμως που πρέπει να προτάξουμε συνολικά, ως κοινωνία (εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές), προσαρμοζόμενοι στα νέα δεδομένα, είναι η ουσιαστική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, με κάθε “εργαλείο” που βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση και όχι με βάση ξεπερασμένες ιδεοληψίες και αγκυλώσεις του παρελθόντος. Οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες τα τελευταία χρόνια και οφείλουμε όλοι να ανταποκριθούμε στις νέες ανάγκες των καιρών, προκειμένου να δώσουμε στα παιδιά μας ισχυρά εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους.

Από την υπάρχουσα λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων σε άλλους Νομούς της Ελλάδας, με ευκολία μπορεί ο καθένας να διαπιστώσει πως αποτελεί το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα που θα μπορούσαμε να προσφέρουμε στη γενιά αυτή, αλλά και στις επόμενες. Ας μην σαμποτάρουμε λοιπόν το μέλλον των παιδιών μας και ας τους δώσουμε το καλύτερο και πιο αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα που έχει να μας προσφέρει η ελληνική Πολιτεία.

Γονείς που αγωνιούν για μια αναβαθμισμένη εκπαίδευση.

 

Σημείωση: Το κείμενο γράφτηκε μετά από ανταλλαγή απόψεων και με άλλους γονείς που έχουμε παιδιά στο ίδιο σχολείο.