Πρόταση της ΑΛΗΘΕΙΑΣ...

Γράφει ο Γιώργος Αμβροσίου

Να χαρακτηριστούν τα έσοδα από τα πρόστιμα που εισπράττουν οι δήμοι ανταποδοτικά ως προς την υποχρέωσή τους να αναλαμβάνουν τα έξοδα για την διεξαγωγή του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία.

 

Τις τελευταίες μέρες, χύθηκαν τόνοι μελάνης για να γραφτούν ειδήσεις και σχόλια για το φοβερό δυστύχημα που συνέβη κοντά στη Θήβα με την Porsche. Αμέσως άρχισαν κάποιοι να μιλάνε για ευθύνες και να λένε ότι τους κατέβει από το μυαλό.

Αυτό όμως που πρέπει να κάνουμε όλοι μας, είναι να δούμε τι είναι αυτό που κάνει την Ελλάδα να θρηνεί 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία κάθε χρόνο. Δεν μπορεί όλοι εμείς να δηλώνουμε συγκλονισμένοι, όταν καθημερινά παραβιάζουμε τον μισό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σήμερα κάποιοι δηλώνουν συγκλονισμένοι και την ίδια ώρα θα περάσουν με κόκκινο, θα παραβιάσουν το STOP, δεν θα φορέσουν ζώνη, θα μπουν ανάποδα στο μονόδρομο, θα παρκάρουν στη γωνία, θα το πατήσουν λίγο παραπάνω, θα πάρουν το αυτοκίνητο αφού έχουν πιει "δυο ποτηράκια", θα κάνουν σφήνες και χίλια δυο ακόμα. Και, όταν κάποιος τους ζητήσει το λόγο, θα πουλήσουν "τσαμπουκά".

Την ίδια ώρα ο αρμόδιος υπουργός, πήρε την απόφαση να μειώσει όλα τα πρόστιμα για παραβίαση του ΚΟΚ στο μισό. Άραγε, ποιος φταίει σε αυτή τη χώρα. Ποιος ήταν στην ουσία ο οδηγός της Porsche; Ο νεαρός Βακάκης ή οι υπουργοί αυτής της χώρας που δεν κάνουν τίποτα να σταματήσει αυτό το κακό; Τόσα δισεκατομμύρια έχουν ξοδευτεί για να γίνουν αυτοί οι δρόμοι; Άραγε, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας που θα εντοπίζουν στη στιγμή όσους τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα και να λαμβάνονται άμεσα μέτρα; Για να πας από την Λαμία στην Αθήνα, πληρώνεις 15€ διόδια για την χρήση του δρόμου. Ποια προστασία έχεις; Γιατί πληρώνεις τόσα λεφτά, μήπως για να πέσει κάποιος πάνω σου και να σε στείλει στον άλλο κόσμο, ενώ σταμάτησες για την ανάγκη σου;

Ασυνείδητοι οδηγοί τρέχουν με υπερβολικοί ταχύτητα μέσα στα τούνελ με κίνδυνο σε περίπτωση σύγκρουσης να έχουμε εκατόμβη θυμάτων. Δεν υπάρχουν ούτε εκεί κάμερες; Σε τι χώρα ζούμε τέλος πάντων; Ότι θέλει κάνει ο καθένας και όλοι οι υπόλοιποι ζούμε από τύχη;

Θα μου πείτε ότι οι Έλληνες δεν έχουμε οδηγική παιδεία. Σε ότι αφορά τα τροχαία δυστυχήματα/ατυχήματα και την οδική ασφάλεια, η Ελλάδα βρίσκεται στην 28η, την τελευταία δηλαδή θέση της Ε.Ε. Κάθε μέρα, θρηνούμε πέντε νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, 10 παραπληγικούς, 60 τραυματίες, ενώ δεκάδες χιλιάδες ευρώ είναι το κόστος σε υλικές ζημιές.

Η εκπαίδευση πρέπει να ξεκινήσει από τις μικρές ηλικίες και αυτό θα γίνει στα σχολεία. Οι δάσκαλοι καλούνται να παίξουν αυτό το σημαντικό ρόλο και η πολιτεία έχει φροντίσει να φτιάξει Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής. Την περίοδο που ήταν Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο Μεταφορών ο Ντίνος Ρόβλιας, εγκρίθηκε χρηματοδότηση και έγιναν Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Καρδίτσα, το Μουζάκι, το Παλαμά, τον Σταυρό και το Καλλίθηρο που τότε ήταν έδρες δήμων. Πέντε Πάρκα που όμως είναι ζήτημα αν και πως λειτουργούν. Έχω κόρη 15 χρόνων και μέχρι σήμερα κανένα σχολείο δεν πήγε ποτέ την τάξη της στο Πάρκο της Καρδίτσας. Θέλετε κάτι καλύτερο; Κάθε χρόνο φωνάζουν οι κάτοικοι του Σταυρού ότι τα χορτάρια έχουν σκεπάσει το πάρκο και θυμίζει περισσότερο ζούγκλα.

Η Ευρώπη έβαλε τα λεφτά, η πολιτεία τα έδωσε στους δήμους, αυτά κατασκευάστηκαν, τα λεφτά πληρώθηκαν, αλλά η δουλειά για την οποία φτιάχτηκαν δεν γίνεται. Μετά ψάχνουμε να βρούμε ποιος φταίει που καθημερινά θρηνούμε θύματα στους δρόμους...

Στο σημείο αυτό όμως θα κάνω μια πρόταση που θα την στείλω και στον αρμόδιο υπουργό. Οι δήμοι όλης της χώρας, εδώ και δεκάδες χρόνια, εισπράττουν όλα τα έσοδα από τα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Την ίδια ώρα δηλώνουν αδυναμία να λειτουργήσουν τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής. Δηλώνουν ότι δεν έχουν προσωπικό και ότι δεν έχουν χρήματα να κόψουν ακόμη και τα χόρτα.

Προτείνω λοιπόν οι συναρμόδιοι υπουργοί να πάρουν την εξής απόφαση. Να χαρακτηρίσουν τα έσοδα από τα πρόστιμα που εισπράττουν οι δήμοι ανταποδοτικά ως προς την υποχρέωσή τους να αναλαμβάνουν τα έξοδα για την διεξαγωγή του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία. Σήμερα, τα χρήματα αυτά πηγαίνουν υποτίθεται για την συντήρηση των δρόμων, αλλά πάντα η συντήρηση γίνεται από άλλους πόρους, είτε εθνικούς, είτε ευρωπαϊκούς.

Ας υποχρεωθούν οι δήμοι να λειτουργούν και να έχουν ανά πάσα στιγμή λειτουργικά τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής. Επίσης, να αναλαμβάνουν τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών από το σχολείο προς το πάρκο και το αντίθετο. Οι δήμοι π[ου δεν διαθέτουν Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής να μεταφέρουν τους μαθητές τους στο πάρκο του πλησιέστερου δήμου. Επίσης, να προβλεφθεί διαδημοτική συνεργασία των δήμων για να υπάρχει καταμερισμός των εξόδων λειτουργίας.

Το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής, όπως και το μάθημα της υγιεινής διατροφής, είναι από τα κυριότερα που θα έπρεπε να διδάσκονται στα σχολεία, διότι αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας και κοστίζει πολλά δις ευρώ κάθε χρόνο. Αν η χώρα μας καταφέρει να πείσει τους πολίτες της να οδηγούν σωστά στους δρόμους και να τρέφονται υγιεινά, να μην καπνίζουν και να γυμνάζονται, θα γλιτώσουμε τόσα χρήματα από την υγειονομική περίθαλψη και τα φάρμακα, αλλά και τις ζημιές και αποζημιώσεις που δεν θα μιλάμε πλέον για μείωση, αλλά για αύξηση μισθών και συντάξεων. Θα μιλάμε πλέον για μείωση της φορολογίας. Θα δούμε τη χώρα μας να απογειώνεται. Σε αντίθετη περίπτωση, αν συνεχισθεί αυτή η ιστορία, τότε είμαστε καταδικασμένοι σε χρεοκοπία και δυστυχία...