Ο Ε65 φέρνει την Καρδίτσα 2 ώρες και 35 λεπτά από την Αθήνα…

Αυτός είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα…

Εικόνες από τον Ε65 που σε λίγες εβδομάδας θα δοθεί στην κυκλοφορία και θα φέρει την Καρδίτσα μόλις 2 ώρες και 35 λεπτά από την Αθήνα…

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την ολοκλήρωση ενός σημαντικού τμήματος του Ε65, του αυτοκινητοδρόμου-ραχοκοκαλιά της Κεντρικής Ελλάδας που θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού στο Αθήνα-Τρίκαλα στις 3 ώρες.

Όπως έχει αναγγείλει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα αναμένεται να παραδοθούν σε χρήση πριν το φετινό Πάσχα, ολοκληρώνοντας ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του Ε65, μιας και αμφότερα θα ενωθούν με το εν λειτουργία, από το 2017, κομμάτι Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Έκτοτε θα απομένει μόνο η παράδοση του τμήματος Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός που τοποθετείται εντός του 2025.

Εντυπωσιακές είναι οι εικόνες από τον νέο δρόμο και συγκεκριμένα από το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα, στο σημείο όπου ο Ε65 διέρχεται από την οροσειρά της Όθρυος, διαπιστώνοντας ότι έχει ολοκληρωθεί η ασφαλτόστρωση και πλέον απομένουν οι τελευταίες «πινελιές», συμπεριλαμβανομένων των διαγραμμίσεων και της απαραίτητης περίφραξης.

Το Λαμία - Ξυνιάδα αποτελεί το νότιο τμήμα του Ε65, έχοντας μήκος 32,5 χλμ. ενώ έχει παραδοθεί τμήμα 14,5 χλμ. από τη Λαμία έως Α/Κ Καρπενησίου. Το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι μήκους 77,5 χλμ., ενώ το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία Οδός προσθέτει επιπλέον 70,5 χλμ.

Το έργο έχει συνολικό μήκος 238,5 χλμ. καθώς αφορά και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα επιτρέψει τη μείωση του χρόνου ταξιδιού από Λαμία έως και Εγνατία σε 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα, ενώ για τη μετακίνηση από την Αθήνα στα Τρίκαλα θα απαιτείται λιγότερο από 3 ώρες.

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65

Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45 (από 03:15 σήμερα)

Αθήνα – Γρεβενά 04:00

Αθήνα – Μέτσοβο 04:00

Αθήνα – Καστοριά 04:35

Αθήνα – Κοζάνη 04:30

Αθήνα – Καρπενήσι 03:00

Αθήνα – Τρίκαλα <03:00

Αθήνα – Καρδίτσα 02:35

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό στο Δρυμό της Πίνδου.

Τέλος, θα σημάνει τη σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου Ε65

181,50 χλμ. (Α.Θ.Ε. – Εγνατία)

14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 4 Ημικόμβοι

5 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου

48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ

33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις

291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας

2 Τεχνικά Cut & Cover

8 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)

4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)

4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)

4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)

2 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων

3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής.