Ε65: Ένας δρόμος απόλαυση...

  • Κατηγορία: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 27 Ιανουαρίου 2018 08:03

Ο Γιώργος Αμβροσίου ταξίδεψε στην Αθήνα μέσω του Ε65 και σχολιάζει τα πλεονεκτήματα του νέου αυτού δρόμου που φέρνει επανάσταση στην Καρδιά της Θεσσαλίας...

Πρόσφατα ταξίδεψα στην Αθήνα και χρησιμοποίησα για πρώτη φορά τον νέο δρόμο, τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, γνωστό ως Ε65. Ήταν ξημερώματα Δευτέρας και από την είσοδό μου στον δρόμο από το ΔΕΛΤΑ Αγίων Θεοδώρων μέχρι την έξοδο στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, ούτε κατάλαβα πως έφτασαν. Το γεγονός ότι ήταν πυκνή νύχτα και έβρεχε καταρρακτωδώς, δυσκόλευε την οδήγηση, ειδικά σε έναν δρόμο που οδηγάς για πρώτη φορά, αλλά μόνο στην σκέψη ότι με τέτοια βροχή θα ανέβαινα τον Δομοκό, έφτανε για να αισθανθώ άνετα.

Η πρώτη στάση έγινε μετά την έξοδο των Σοφάδων για την πληρωμή των διοδίων. Πλήρωσα τρία € και είναι αλήθεια ότι αισθάνθηκα ένα μούδιασμα. Χαιρετήθηκα και με την φίλη Σοφαδίτισσα που προσέλαβε η εταιρεία για την θέση αυτή και αμέσως άλλαξα σκέψεις, φέρνοντας στο μυαλό μου ότι ο δρόμος θα δώσει δουλειά σε κάποια δικά μας παιδιά που θα έχουν έτσι την ευκαιρία να μείνουν στον τόπο τους.

Σε λίγα λεπτά βρέθηκα στην έξοδο για Ανάβρα και σε λίγο έβλεπα τα φώτα της Κτημένης στην Λίμνη Σμοκόβου. Ένα ντου ακόμη και πάει ο δρόμο, τελείωσε. Για να δούμε τι θα δούμε από εδώ και πέρα, σκέφτηκα. Από εκεί μέχρι και την συνάντηση με τον παλιό δρόμο Δομοκού – Λαμίας, κατασκευάστηκε ένας πολύ ωραίος και γρήγορος, διπλής κατεύθυνσης, αλλά κλειστός δρόμος που είναι ιδιαίτερα ασφαλής. Σε δέκα λεπτά ήμουν στον νέο κόμβο με κατεύθυνση για Λαμία και από εκεί σε δέκα λεπτά, έφτασα στη Λαμία. Σε 55 λεπτά, με χρήση ενός νέου, άγνωστου δρόμου και με φοβερή βροχή, από τον Δομοκό θα μιλούσαμε για μιάμιση ώρα διαδρομή.

Ο γυρισμός ήταν πολύ ευκολότερος μιας και ήταν μέρα και ο καιρός άριστος. Στον γυρισμός απολαμβάνεις τον κάμπο της Καρδίτσας και βλέπεις τον δρόμο σε όλο του το μεγαλείο. Απόλαυσα την οδήγηση σε έναν Ευρωπαϊκό δρόμο δίπλα στο σπίτι μου. Ήταν μια απολαυστική διαδρομή. Από τον κόμβο του παλιού δρόμου μέχρι τον Ε65 στην Ξυνιάδα, η διαδρομή ήταν απίστευτα ευκολότερη. Από εκεί μέχρι την Καρδίτσα, ούτε που κατάλαβα πως έφτασα. Μοναδική παραφωνία το κλείσιμο του δρόμου στο ΔΕΛΤΑ από τους αγρότες που με ανάγκασε να βγω στην έξοδο Σοφάδων που μέσω Ανωγίου φτάνεις σε πέντε λεπτά στους Σοφάδες και ακολουθώντας τον παλιό δρόμο είσαι στο δέλτα σε άλλα επτά λεπτά.

Ο συνολικός χρόνος Λαμία – Καρδίτσα μετά βίας ξεπέρασε τα 55 λεπτά μαζί με την παράκαμψη. Αν η έξοδος γίνονταν στο ΔΕΛΤΑ, τότε μιλάμε για 45 λεπτά διαδρομής. Κερδίζεις δηλαδή 15 λεπτά, αλλά αυτό στην καλύτερη περίπτωση. Αν σου τύχαιναν μια ή δύο νταλίκες στις στροφές του Δομοκού, ακόμη και με καλό καιρό θα έφτανες στη Λαμία με 1 ώρα και 15 λεπτά. Εδώ δεν υπάρχει καθυστέρηση και το κυριότερο υπάρχει μεγάλη ασφάλεια.

Χαλάλι λοιπόν τα 6€ του πήγαινε και έλα με τον νέο δρόμο. Αξίζει πολύ περισσότερα. Ακόμη και από το καύσιμο μπορείς να το γλιτώσεις. Αν πας με ταχύτητα 110 – 120 χιλιόμετρα, τότε έχει αποσβέσει και τα διόδια.

Συμπέρασμα από αυτήν μου την εμπειρία; Ο δρόμος αυτός είναι ζωτικής σημασίας για όλους εμάς που επιλέξαμε να ζούμε μόνιμα στην Καρδίτσα ή τα Τρίκαλα. Ειδικά με την ολοκλήρωση του δρόμου πρωτίστως προς Λαμία, θα φέρει την περιοχή μας πολύ κοντά στην πρωτεύουσα. Αυτό θα κάνει πολλούς ξένους να επισκεφτούν πολύ ευκολότερα την περιοχή μας και θα αυξήσει την τουριστική κίνηση. Ήδη μόνο με την παράκαμψη του Δομοκού, τα πράγματα είναι απείρως καλύτερα. Ειδικά για την περιοχή της Λίμνης Πλαστήρα που είναι καθαρά χειμερινός προορισμός, τα οφέλη θα είναι τεράστια και πρέπει να διαφημιστούν από την περιφέρεια, τον Δήμο Λίμνης Πλαστήρα, αλλά και τους υπόλοιπους δήμους και κυρίως αυτόν τς Καρδίτσας.

Αν με τα χρόνια ολοκληρωθεί το τμήμα Ξυνιάδα – Λαμία, αλλά και σε τοπικό επίπεδο κατασκευαστεί και το Μουζάκι – Λίμνη Πλαστήρα, πλέον το δίδυμο Μετέωρα – Λίμνη Πλαστήρα θα είναι ίσως ο σημαντικότερος τουριστικός προορισμός που θα είναι πολύ κοντά πλέον σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα θα είναι τεράστιο. Ειδικά, αν λειτουργήσει και αναπτυχθεί και το χιονοδρομικό κέντρο στου Καραμανώλη, θα μιλάμε για το κάτι άλλο στην κυριολεξία.

Αυτές τις σκέψεις έκανα οδηγώντας στον σύγχρονο αυτό αυτοκινητόδρομο που με κάνει πλέον να μην αισθάνομαι μέσα στη χώρα μου ως φτωχός συγγενής. Ελπίζουμε αυτοί που μας κυβερνούν να καταλάβουν ότι πρέπει να δράσουν και μάλιστα άμεσα με σκοπό να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημα που μας δίνει ο δρόμος. Αν δεν το κάνουν – αυτό και πολλά άλλα - η λύση είναι απλή και την ξέρουμε. Στις εκλογές του 2019 θα τους στείλουμε από εκεί που ήρθαν.