Δεν τόλμησε ο Σπίρτζης...

  • Κατηγορία: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 04 Φεβρουαρίου 2017 23:32

Να επισκεφτεί τον Ε65, διότι ήξερε ότι λέει ψέματα στον λαό της Δυτικής Θεσσαλίας.

Την περασμένη Δευτέρα, βρέθηκε στην Καρδίτσα ο Υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης. Σε συνάντηση που είχε με φορείς της Καρδίτσας, ενημέρωσε για μια ακόμη φορά ότι το κομμάτι Τρίκαλα – Ξυνιάδα του Ε65 θα δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη Μαρτίου. Η εφημερίδα μας προκάλεσε τον υπουργό να βάλει στοίχημα αν πιστεύει αυτά που λέει μιας και από την εταιρεία διαρρέουν ότι είναι αδύνατο να παραδοθεί το έργο μέχρι τα τέλη Μαρτίου, μιας και κατασκευάζεται ακόμη μεγάλο μέρος του έργου, όπως κοιλαδογέφυρα κοντά στην Κτιμένη, άσφαλτος δεν έχει πέσει σε μεγάλο μήκος του δρόμου, οι σήραγγες έχουν ακόμη μεγάλες ελλείψεις στα μηχανολογικά κ.λ.π. Δεν μπορεί όμως αυτά που μαθαίνει ο καθένας μιλώντας στο τηλέφωνο με κάποιο στέλεχος της εταιρείας ή μιλώντας με έναν απλό εργαζόμενο, να μην το ξέρει ο αρμόδιος υπουργός.

Ο κ. Σπίρτζης διαβεβαιώνει συνεχώς ότι το κομμάτι του δρόμου, Τρίκαλα – Ξυνιάδα θα δοθεί σε κυκλοφορία στο τέλος του Μάρτη. Ρωτήσαμε τον Υπουργό. Πάτε στοίχημα κ. Σπίρτζη ότι θα συμβεί αυτό που λέτε; Εμείς πάντως βάζουμε στοίχημα ότι δεν θα συμβεί. Από εκεί και πέρα δύο περιπτώσεις υπάρχουν. Ο υπουργός δεν ξέρει τι του γίνεται και κάνει δηλώσεις έχοντας στοιχεία προ μηνών ή απλά λέει συνειδητά ψέματα στον κόσμο. Τελικά, ο υπουργός δεν επισκέφτηκε καν τα έργα αν και είχε ανακοινώσει ότι θα πάει, για να μην έρθει σε δύσκολη θέση. Μάλλον περιμένει να γίνουν εκλογές για να βγει από τη δύσκολη θέση.

Ας πάρουμε και την άλλη εκδοχή που δοθεί το τμήμα του δρόμου έστω και δύο ή τρεις μήνες αργότερα. Αλήθεια, ξέρει κανείς να μας απαντήσει στο εξής ερώτημα; Θα μπούμε στο δρόμο από τον κόμβο στο ΔΕΛΤΑ, θα πληρώσουμε διόδια στους Σοφάδες και θα φτάσουμε στην Ξυνιάδα, 30 χιλιόμετρα πριν τη Λαμία. Πως θα μπούμε από τον Ε65 στον παλιό δρόμο για να συνεχίσουμε για Λαμία; Αλήθεια, ξέρει κανείς να μας πει πόση ώρα θα μας πάρει να βγούμε από τον Ε65 και να φτάσουμε στο σημείο να μπούμε ξανά στον παλαιό δρόμο; Θα κερδίσουμε άραγε και πόσο χρόνο από το να πηγαίναμε από τον παλιό δρόμο μέσω Δομοκού και μάλιστα χωρίς διόδια;

Τα ερωτήματα αυτά ζητούν απάντηση και πρέπει να απαντηθούν από τον υπουργό που κάνει συνεχώς δηλώσεις για τον Ε65. Η δική μας πληροφόρηση λέει ότι ο δρόμος που θα δοθεί δεν θα είναι πλήρως λειτουργικός, αλλά τρέχουν να δώσουν έστω και ένα κομμάτι του δρόμου για να τον ονομάσουν λειτουργικό και να προχωρήσει έτσι η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που βάζει κάτι τέτοιο ως προϋπόθεση για να χρηματοδοτήσει το βόρειο τμήμα που θα είναι πλέον Τρίκαλα – Κηπουριό Γρεβενών.

Πότε όμως θα μπορεί ένας Καρδιτσιώτης να μπει στον νέο δρόμο και να φτάσει στην Αθήνα χωρίς να χρειάζονται παρακάμψεις και άλλους είδους ταλαιπωρία; Αρχικά, γνωρίζουμε ότι το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει η κατασκευή του Νότιου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Ε65, Λαμία - Ξυνιάδα, έγινε στις 16 Δεκεμβρίου με την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών με την οποία αναθέτει την κατασκευή του τμήματος στην ίδια εταιρεία με ανάθεση και χωρίς νέα δημοπρασία. Μιλάμε για ανάθεση από Ημικόμβος ΠΑΘΕ έως Α/Κ Ξυνιάδας με ποσό 300 εκ. ευρώ! Αν όλα πάνε καλά, τότε θα μπορούσαμε να δούμε πλήρως λειτουργικό το νότιο τμήμα μέχρι το τέλος του 2019 και συνολικά το τμήμα Λαμία - Τρίκαλα μήκους 111χλμ θα διανύεται σε περίπου 50 λεπτά, μειώνοντας κατά τουλάχιστον 1 ώρα την χρονοαπόσταση που ισχύει σήμερα. Δηλαδή, αντί μιάμισης ώρας που κάνουμε σήμερα για να φτάσουμε από την Καρδίτσα στη Σκάρφεια, θα χρειαζόμαστε 40 λεπτά και μάλιστα χωρίς κίνδυνο.

Όπως ανέφερε ο Θοδωρής Τάγκας, διευθυντής του έργου (ΤΕΡΝΑ), στα πρώτα 15 χλμ. του άξονα, έως τον σχεδιαζόμενο κόμβο Καρπενησίου, έχει κατασκευαστεί άνω του 55% του έργου. Στο δεύτερο τμήμα, 15ο-32ο χλμ., έχουν πραγματοποιηθεί λιγότερες εργασίες (μεταξύ άλλων εκκρεμεί η κατασκευή της γέφυρας Σπερχειού). Στο τμήμα αυτό βρίσκεται και μια διπλή σήραγγα 3 χλμ., της οποίας έχουν διανοιχτεί 500 μ. από κάθε πλευρά. «Περιμένουμε έως το τέλος του έτους το Δημόσιο να μας δώσει την εντολή για να ξεκινήσουμε την κατασκευή του Λαμία - Ξυνιάδα», λέει ο κ. Στέλιος Πενθερουδάκης, γενικός διευθυντής της «Κεντρικής Οδού». «Εκτιμούμε ότι το τμήμα Λαμία - Καρπενήσι θα χρειαστεί 1-1,5 χρόνο για να ολοκληρωθεί και το τμήμα Καρπενήσι - Ξυνιάδα, περίπου δύο έτη». Η «Κεντρική Οδός» έχει υποβάλει στο υπουργείο Υποδομών τα νέα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του έργου..."

Φυσικά ένα μεγάλο θέμα είναι τα διόδια. Σύμφωνα με όσα ξέρουμε μέχρι στιγμής, στο τμήμα Τρίκαλα – Λαμία, προβλέπονται τέσσερις σταθμοί διοδίων που είναι οι εξής: Μετωπικός Σταθμός Διοδίων Τρικάλων, Σοφάδων, Καρπενησίου και Αγίας Τριάδας, λίγο πριν την έξοδο στην ΠΑΘΕ. Αν κοστίζουν από 3,8€ το καθένα, όπως είναι η πρακτική σήμερα στον δρόμο Λαμία- Αθήνα, τότε θα κοστίζει 11,5€ σε έναν Καρδιτσιώτη και 15€ σε έναν Τρικαλινό. Υπάρχει δηλαδή κίνδυνος να γίνει το έργο και να μην μπορούμε να το απολαύσουμε και να πηγαίνουμε από τον παλιό δρόμο που πλέον δεν θα είναι καλά συντηρημένος. Μακάρι να γίνει αυτό το έργο, αλλά ας λένε αλήθεια στον κόσμο ο υπουργός και η παρέα του... Επίσης, να φροντίσουν να μπορούν οι πολίτες να τον κάνουν χρήση, διότι αλλιώς θα είναι δώρο άδωρο για τους πολίτες...

Τα έργα στα τελευταία 79 χλμ., από τα Τρίκαλα ώς την Εγνατία οδό, έχουν ακυρωθεί από το ΣτΕ λόγω των επιπτώσεων που θα επιφέρουν στον βιότοπο της αρκούδας. Σε προχωρημένο στάδιο είναι τα πρώτα 25 χλμ. ώς την Καλαμπάκα. Οι εργολάβοι έχουν επεξεργαστεί μια νέα λύση για τη σύνδεση με την Εγνατία οδό, που θα κινείται ανατολικότερα και θα συναντά την Εγνατία 10 χλμ. μετά τα Γρεβενά. Θα έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 17 χλμ., αλλά μικρότερο κόστος λόγω λιγότερων σηράγγων. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ενώ η κατασκευή θα διαρκέσει τρία χρόνια.

Όταν τα έργα ολοκληρωθούν το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα. Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, συναντάμε: • 15 Κόμβους. • 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. • 3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας. • 7 Σήραγγες διπλού κλάδου (Συνολικό Μήκος 18,3 χλμ). • 146 Γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις. • 88 Διαβάσεις Πανίδας. Πότε θα γίνει αυτό; Άγνωστες οι βουλές του υπουργείου και των οικολόγων...