Ο Καρδιτσιώτης ηθοποιός Θανάσης Ραφτόπουλος

  • Κατηγορία: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 17 Μαρτίου 2018 17:50

Ο Θανάσης Ραφτόπουλος, κατάγεται από τους Μαυραχάδες, σπούδασε παιδαγωγικά και κυνηγάει το όνειρό του ως ηθοποιός στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας.

Σήμερα σας παρουσιάζουμε έναν νέο και πολλά υποσχόμενο Καρδιτσιώτη ηθοποιό, τον Θανάση Ραφτόπουλο. Η καταγωγή του είναι από τους Μαυραχάδες και ο πατέρα του Αγαθοκλής μεγάλωσε στους Σοφάδες. Η οικογένεια έζησε για χρόνια στην Αθήνα και το 2004 όλη η οικογένεια μετακόμισε στην Καρδίτσα όπου τελείωσε το 6ο Γυμνάσιο και κατόπιν αποφοίτησε από το 4ο Λύκειο.

Σήμερα κυνηγάει το όνειρό του στην υποκριτική.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΣ

Πρόκειται για έναν νέο ηθοποιό, Καρ-διτσιώτη, απόφοιτο του τμήματος Φιλοσο-φίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με κατεύθυνση Παιδαγωγική (2013), ο οποίος στη συνέ-χεια ακολούθησε το όνειρό του, την υπο-κριτική τέχνη, αποφοιτώντας το 2016 από τη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Εάν επισκέπτεσαι την Θεσσαλονίκη και πηγαίνεις τακτικά στο θέατρο, πολύ πιθανόν, να τον έχεις δει στις επιτυχημένες παραστάσεις του ΚΘΒΕ στο Βασιλικό Θέατρο, “Η κωμωδία του Αυτόχειρα” / Έρντμαν Νικολάι (Συγγραφέας) / Ρήγας Γιάννης (Σκηνοθεσία),  “Ψύλλοι στ' αυτιά” / Φεντώ Ζωρζ (Συγγραφέας) / Αναστασάκης Γιάννης (Σκηνοθεσία),  “ΜΠΑΝΤΑ-ρισμένοι: ...και με τη Νίκη!” / Παπαδημητρίου Χρήστος (Συγγραφέας) / Παπαδημητρίου Χρήστος (Σκηνοθεσία), “Ρώσικη Επανάσταση” / Γκραουζίνις Τσέζαρις (Σκηνοθεσία).

Αυτή την περίοδο, πάντως, ο Θανάσης Ραφτόπουλος, βρίσκεται στο Βασιλικό Θέα-τρο, όπου μαζί με τους εξαίρετους ηθοποιούς Γιώργο Καύκα (Βλαδίμηρος), Κωνσταντίνο Χατζησάββα (Εστραγκόν), Παναγιώτη Παπα-ϊωάννου (Πότζο) και Φούλη Μπουντούρογλου (Αγόρι), υποδύεται με επιτυχία το ρόλο του «Λάκυ», στην παράσταση «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη, απόσπώντας θετικές κριτικές, μερικές από τις οποίες αναφέρουν χαρακτηριστικά:

Δύο πρόσωπα που σίγουρα θα μας απασχολήσουν και στο μέλλον.

Θανάσης Ραφτόπουλος και Μαριάνθη Παντελοπούλου. 

Δύο νέα πρόσωπα που βγήκαν από τα σπλάχνα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και, που, παρά το νεαρό της ηλικίας τους, αποσπούν το πιο θερμό χειροκρότημα του βορειο-ελλαδίτικου κοινού. Θανάσης Ρα-φτόπουλος δίνει μία συγκλονιστική ερμηνεία στον ρόλο του Λάκυ, του δούλου του Πότζο (Παναγιώτης Παπα-ϊωάννου),  στο ατμοσφαιρικό «Περιμένοντας τον Γκοντό» που σκηνοθετεί ο Γιάννης Αναστασάκης στο Βασιλικό Θέατρο. Στο μεγαλύτερο μέρος της παράστασης ο νεαρός ηθοποιός στέκεται μουγγός μ΄ενα απλανές και απόκοσμο βλέμμα και υπακούει πειθήνια στις εντολές του αφέντη του. Υπακούει υποτακτικά, ακόμη κι όταν τον διατάζουν να στοχαστεί. Τότε απαγγέλλει με μία ανάσα έναν απίστευτα πομπώδη και επαναληπτικό λόγο, έναν χαοτικό καταιγισμό λέξεων που μοιάζει άλλοτε φιλοσοφικός, άλλοτε θρησκευτικός και άλλοτε επιστημονικός, χωρίς ωστόσο να είναι τίποτα από αυτά. Ο νεαρός ηθοποιός εκφωνεί αυτές τις φράσεις, χωρίς να χάσει στιγμή τον ειρμό και τη σειρά τους. Και τις χρωματίζει με τέτοιο πάθος και δυναμική που όταν τελικώς “εκπνέει” και σωριάζεται στη σκηνή, το κοινό τον χειροκροτεί αυθόρμητα διακόπτοντας την παράσταση…………………………………………………………..
(Απόσπασμα Δημοσιεύματος http://tospirto.net/theater/news/32916#.Wph_pSgGNsA.facebook )

Γεωργία Οικονόμου

 

Γιατί να δω την παράσταση:

  • Γιατί ο Γιάννης Αναστασάκης «πα-ραδίδει» μαθήματα καθαρόαιμης μπεκε-τικής σκηνοθεσίας και τα λόγια του Σά-μουελ Μπέκετ αποκτούν άλλη σημασιο-λογική διάσταση.

  • Για τις εξαιρετικές ερμηνείες όλων των πρωταγωνιστών της παράστασης και ιδιαίτερα του νεαρού Θανάση Ραφτό-πουλου.

  • Γιατί αποδεικνύεται περίτρανα πώς για να κάνει κάποιος μια καλή παράσταση, αρκούν να έχει μόνο καλούς ηθοποιούς. Κι όχι διάσημους.»

Γεωργία Οικονόμου

(Απόσπασμα κριτικής http://tospirto.net/theater/ive_seen )

«…………….. Την παράσταση κλέβει αναμφισβήτητα ο εξαιρετικός Θανάσης Ραφτόπουλος  στο ρόλο του Λάκυ, με την ερμηνεία και την απίστευτη ευλυγισία του -είναι απολαυστικός- αλλά και με ένα εκ-πληκτικό λογύδριο αστραπή, μπράβο μι-κρέ!»

(Απόσπασμα κριτικής https://stosanidi.blogspot.gr/2018/02/blog-post.html#more%CE%AC%CE%B2%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%BF )