Εκτεταμένες ζημιές...

  • Κατηγορία: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2017 19:35

Προκάλεσε η κακοκαιρία στην κατασκευή του έργου παράκαμψης Νεοχωρίου, λόγο μεγάλων κατολισθήσεων που προκλήθηκαν στα έργα που έχουν κατασκευαστεί μέχρις σήμερα.

Η εικόνα του έργου είναι αποκαρδιωτική και γεννούνται πολλά ερωτήματα αν θα μπορέσει ποτέ να σταθεροποιηθεί ο δρόμος αυτός και πόσο τελικά θα κοστίσει...

Εδώ και χρόνια αναφερόμαστε στην κατασκευή του δρόμου παράκαμψης Νεοχωρίου – Μπελοκομύτη και να που ενώ έπρεπε ο δρόμος ήδη να έχει τελειώσει, τελικά είναι ακόμη στην αρχή, αν και έχει δαπανηθεί ένα μεγάλο ποσό του προϋπολογισμού του. Η πρώτη εργολαβία έχει διαλυθεί και έγινε υποκατάσταση από νέο εργολάβο που ανέλαβε να συνεχίσει το έργο.

Πλέον όμως με τον υπάρχων προϋπολογισμό το έργο θα παρακάμψει μόνο το Νεοχώρι και ακολούθως πρέπει να εξασφαλιστούν άλλα χρήματα για να συνεχιστεί μέχρι και το τέλος του Μπελοκομύτι.

Η κακοκαιρία όμως έδειξε το άγριο πρόσωπό της και στον υπό κατασκευή δρόμο με αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο μέρος αυτού να έχει υποστεί τεράστιες ζημιές. Οι κατολισθήσεις είναι εκτεταμένες, τόσο που γεννάτε το ερώτημα αν θα έπρεπε αυτός ο δρόμος να έχει αυτή την χάραξη και αν τελικά εκεί άνοιξε μια πληγή που θα περάσουν χρόνια για να κλείσει. Ποιος μπορεί να ξεχάσει ότι ο δρόμος στη Μούχα έπεφτε και ανακατασκευάζονταν επί μια σχεδόν δεκαετία και ακόμη παθαίνει ζημιές;

Η επιλογή της χάραξης

Πριν από δέκα και πλέον χρόνια, όταν τέθηκε για πρώτη φορά το θέμα της παράκαμψης στην περιοχή, είχε τεθεί το θέμα αν θα γίνονταν κάτω από τα χωρία προς την περιοχή της λίμνης ή κάτω από αυτά. Υπήρξε μάλιστα και πρόταση ο δρόμος να είναι παραλίμνιος για να μην υπάρχει θέμα με κατολισθήσεις. Τελικά επιλέχθηκε η σημερινή χάραξη που ήταν και η χειρότερη. Ποιοι πήραν αυτές τις αποφάσεις, επίσημα δεν θα τους μάθουμε ποτέ.

Γεωλογική μελέτη

Το ζήτημα όμως είναι ότι κάτι πρέπει να γίνει για να ολοκληρωθεί ο δρόμος και για το λόγο αυτό έγινε πρόσφατα γεωλογική μελέτη που έδειξε που είναι τα προβλήματα και πρότεινε λύσεις που θα πρέπει πλέον να εκτιμηθούν για να παρθεί η σωστή απόφαση για την τύχη του δρόμου.

Ποιος έχει την ευθύνη;

Θεωρούμε όμως ότι το θέμα δεν πρέπει να μείνει έτσι. Το κράτος πριν μερικά χρόνια πλήρωσε ένα σωρό χρήματα για να γίνει μια μελέτη. Τι έδειξε τελικά αυτή η μελέτη και πως φτάσαμε να μην είναι καταγεγραμμένα ακόμη και ολόκληρα ρέματα που χρειάζονταν τεχνικά έργα μεγάλου κόστους; Γιατί ο μελετητής δεν έδειξε τα προβλήματα κατολισθήσεων που ήταν και τότε εμφανή σε πολλά σημεία της περιοχής;

Καλούμε την Περιφέρεια Θεσσαλίας να διατάξει έρευνα για την ποιότητα της μελέτης και να προχωρήσει σε όλες τις ενέργειες για την απόδοση ευθυνών.

Καλούμε επίσης την εισαγγελία Καρδίτσας να διατάξει έρευνα για το ίδιο θέμα.

Για να καταλάβουν επιτέλους κάποιοι ότι δεν μπορεί να κάνουν ότι θέλουν και να παραμένουν ατιμώρητοι.

Τεχνική περιγραφή του έργου σύμφωνα με την μελέτη

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή νέας χάραξης σε τμήμα της παλαιάς επαρχιακής οδού, που αποτελεί μέρος του οδικού κυκλώματος λίμνης Πλαστήρα. Η νέα χάραξη ουσιαστικά παρακάμπτει τους οικισμούς Νεοχωρίου και Μπελοκομίτη κι έχει συνολικό μήκος 6+086,29 μ. Στο έργο περιλαμβάνονται η κατασκευή τριών ισόπεδων κόμβων (προσβάσεις στους οικισμούς Νεοχωρίου, Μπελοκομίτη και Καρίτσας) και η κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών έργων για την αποστράγγιση της οδού.

Η κύρια οδός έχει μήκος 6,00 χλμ., λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 4,00μ. ανά κατεύθυνση και επενδεδυμένη τριγωνική τάφρο πλάτους 1,20μ. σε όλο το μήκος της οδού.

Επίσης προβλέπεται η κατασκευή των παρακάτω κόμβων:

• Κόμβος προς Νεοχώρι (Χ.Θ.0+350) & προσβάσεις μήκους 437,40μ.

• Κόμβος προς Μπελοκομύτη (Χ.Θ.3+618) & προσβάσεις μήκους 563,14μ.

• Κόμβος προς Καρίτσα – Μπελοκομύτη (Χ.Θ.5+898) & προσβάσεις μήκους 205,28μ.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 6.336.050 € με Φ.Π.Α. 23%.

Το τελικό κόστος κατασκευής μετά την έκπτωση 44,03% που δόθηκε από την μειοδότρια εταιρεία, ήταν να κοστίσει τελικά 3.883.915,01€ (3.157.654,48€ εργασίες και 726.260,53€ Φ.Π.Α.). Το πόσο θα κοστίσει τελικά ένας θεός γνωρίζει.