Πάει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ...

  • Κατηγορία: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 21 Ιανουαρίου 2017 18:31

Πουλήθηκε με 45 εκατ. Ευρώ, ενώ όταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις την πουλούσαν αντί 300 εκατ. Ευρώ, τους έλεγαν προδότες...

Τα μάθατε, τα μάθατε τα νέα; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρεία που έχει τα δρομολόγια των τρένων στην Ελλάδα, πουλήθηκε στους Ιταλούς. Τα τρένα που μόλις πριν μερικές ημέρες υπέστησαν μια ακόμη ξεφτίλα, όταν πάγωσαν και σταμάτησαν τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, κόβοντας την χώρα στη μέση. Η εταιρεία που έμπαινε μέσα 1 δις ευρώ το χρόνο! Πόσα χρήματα πήρε η Ελλάδα από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Το ιλιγγιώδες ποσό των 45 εκατ. Ευρώ!

Να θυμίσουμε: Στην επίσκεψή του στη ΔΕΘ το 2013 τον Σεπτέμβριο ο τότε πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, εξέφραζε την τότε πάγια θέση του ενάντια στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κατά την επίσκεψή του στα περίπτερα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Τσίπρας τόνισε πως είμαστε μία από τις λίγες ανεπτυγμένες χώρες χωρίς ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. «Ελπίζω να σας δω και του χρόνου και να μην σας έχουν αγοράσει» συμπλήρωσε.

Τρία χρόνια μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα πλέον πουλήθηκε έναντι 45 εκατ. ευρώ στους Ιταλούς. Φυσικά, πριν από τρία χρόνια έλεγαν άλλα και συγκεκριμένα, ο νυν υπουργός Γιώργος Σταθάκης έκανε λόγο για «εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων με προνομιακούς όρους. Όπως δήλωνε ο κ. Σταθάκης «η τιμή της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης είναι υπερβολικά χαμηλή (300 εκατ. ευρώ) έχοντας ελάχιστη ωφέλεια ως προς την εξόφληση τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων. Επιπρόσθετα, οι όροι του διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. χαρίζουν κυριολεκτικά στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου, αξίας κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης. Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων».

Aνακοίνωση της Ν.Δ. ανέφερε ότι «το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ”και του Ποταμιού ότι «πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατομμυρίων».

Ειδικότερα, η ανακοίνωση της ΝΔ αναφέρει: «Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό. Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ “μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ».

Τελικά, δεν ήταν μόνο το μνημόνιο που θα το έσχιζαν, το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα που έγινε ΝΑΙ και τόσα άλλα. Να που και στην πώληση της δημόσιας περιουσίας που κάποτε δεν άφηναν να πουληθούν, τώρα τα πουλάνε στο 20% του παλιότερου τιμήματος.

Από όλα αυτά θα βγει και ένα καλό για το Ελληνικό δημόσιο, μιας και η συμφωνία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνοδεύεται από τη διαγραφή προστίμων 750 εκατ. ευρώ που είχε επιβάλει η Κομισιόν και βάρυναν τον ισολογισμό της εταιρείας

Οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι απέκτησαν έναντι 45 εκατ. ευρώ το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με «προίκα» 250 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020 για τις άγονες γραμμές, η δε συμφωνία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνοδεύεται από τη διαγραφή εκ μέρους της Κομισιόν προστίμων ύψους 750 εκατ. ευρώ που βάρυναν τον ισολογισμό της εταιρείας και συνδέονταν με κρατικές ενισχύσεις, τις οποίες η ΕΕ είχε κρίνει ότι είχαν χορηγηθεί παράνομα.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ο μοναδικός πάροχος υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων στην Ελλάδα και απασχολεί 750 εργαζόμενους. Το 2015 παρουσίασε κέρδη 2,65 εκατ. ευρώ έναντι 1,71 εκατ. ευρώ το 2014 σημειώνοντας αύξηση 55,17%.

Η Ferrovie Dello Stato Italiane, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της Ιταλίας με τουλάχιστον επτά θυγατρικές στη γειτονική χώρα. Η Trenitalia, ο operator επιβατικού και εμπορευματικού σιδηροδρομικού έργου, είναι μία από τις εταιρείες της στην Ιταλία, όπως και η «BusItalia SITA nord», η δημόσια εταιρεία αστικών λεωφορείων. Ο όμιλος είχε το 2015 έσοδα ύψους 8,585 δισ. ευρώ, με το 13% να προέρχεται από τις εκτός Ιταλίας δραστηριότητές του.

Η θέση μας είναι ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπρεπε να πουληθεί και μάλιστα πολλά χρόνια πριν. Απλά, αυτά τα 45 εκ. είναι η προσωποποίηση της ξεφτίλας...

Αυτό επίσης που δεν μας είπαν είναι το εξής. Τι εισιτήριο θα πληρώνουν από εδώ και στο εξής όσοι ταξιδεύουν με το τρένο;